top of page
Search
  • Writer's pictureKousar Hospital

مستند اميليا روايت مسلمان شدن يك زن فيليپيني در ايلام

Updated: Oct 8, 2018


مستند اميليا به تهیه کنندگی و کارگردانی روح اله اكبري روايت پزشك فيليپيني است كه در ايلام به دين اسلام مي گرايد و به مدت 30 دقیقه در شبكه ي استاني سيماي مركز ايلام تهيه و توليد شده است


اکبری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اين مستند در قالب مستند داستاني با هدف معرفي زنان موفق ايلامي و همچنين جذابيت اين سوژه از نظر مسلمان شدن يك زن خارجي غير مسلمان توليد شده است .

وی افزود: در این مستند شخصيت يك زن غير مسلمان كه بعد از حضور در كشور و رابطه با مردم استان به دين اسلام مي گرايد و در زمان جنگ در بخش زنان و زايمان و همچنین در بيمارستان هاي صحرايي به مجروحين جنگ كمك كرده مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اظهار داشن: مستند اميليا با پرداختن به زندگي دكتر اميليا عبداللهي كه در سال 1944در زمان اشغال كشور فيليپين توسط نيروهاي ژاپني در آوارگي و جنگ به دنيا مي آيد و در شرايط سختي به زندگي ادامه مي دهد. وی يكی از دلايل ماندگاري خود را در سال هاي جنگ در ايلام تشابه مشقات و سختي هاي زنان ايلامي با سختي هاي زمان اشغال كشورش مي داند. خانم دكتر عبداللهي در حال حاضر يكي از پزشكان موفق استان است كه كلينك تخصصي زنان و زايمان را در ايلام اداره مي كند .

روح اله اكبري تهيه كننده و كارگردان اين مستند زمان پيش توليد اين مستند را يك ماه و نيم و مراحل توليد و پس توليد آن را 20 روز اعلام كرد و در خصوص تكنيك هاي توليد اين مستند گفت: اين مستند تكنيك ويژه و به خصوصي ندارد و تقريبا به صورت گزارشي و كاملا رئال توليد شده است و از طريق ويژگي هاي خاص خانم دكتر عبداللهي و نحوه ي غلبه ي وي بر مشكلات مخاطبان خود را جذب مي كند.

برخی از عوامل تولید این مستند عبارتند از:

نويسنده: روح اله اكبري /  تصويربردار: وحيد بيوته/ صدابردار: ايرج نوروزي / تدوين: فريدون رضايي


20 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page